Uppgradering av Internet, TV & fast telefoni tjänsten – Måndag 10:e maj

Styrelsen vill påminna medlemmarna/fastighetsägarna i Finnsta 1 Samfällighetsförening att imorgon Måndag 10:e maj så kommer vår servicepartner Eltel Networks och tjänsteleverantören Telia att uppgradera tjänsten för Internet, TV och fast telefoni. Nedan är en upprepning av den information som redan har gått ut till samtliga 74 medlemsfastigheter via information i postlådan/fastighetsboxen samt på hemsidan.

STEG 2 – UPPGRADERING AV TJÄNSTEN
Måndag 10:e Maj, 11.00 – 15.00
OBS ! Under denna tid så kommer det att vara ett avbrott för samtliga fastighetsägare, för Internet, TV och fast telefoni. När arbetet är klart så kommer tjänsterna att fungera som vanligt igen.

Om du upplever problem med någon av tjänsterna efter uppgraderingen så skall du kontakta Telias kundtjänst enligt instruktionen nedan:

Support och felanmälan:

  • Telia kundtjänst via telefon 90 200
    Öppettider:
    Vardagar 08.00 – 19.00
  • Telia kundtjänst via chatt
    Öppettider:
    Vardagar 08.00 – 21.00
  • Övrig tid hänvisas till Telias supportportal
  • Om Telia kundtjänst instruerar medlemmen att felanmäla felet till samfälligheten så skall medlemmen använda kontaktformuläret på föreningens hemsida.